ikonkuri.ir

آی کنکوری دات آی آر

۴۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

روش مطالعه ریاضیات پایه + منابع پیشنهادی

به نام خدا 

24 سوال اول دفترچه ی اختصاصی مربوط به عنوان این مطلبه ! مباحثش هم خیلی نزدیک و مرتبطه ! پس میشه گفت مهم ترین بخش کنکور رشته ی ریاضیه ! بخش عمده اش مربوط به کتاب دیفرانسیل و انتگرال پیش دانشگاهیه اما پیش نیازش ریاضیات پایه ای هست که از اول ابتدایی میخونید ! پس پایه ی قوی مهمه! در تابستان باید به اندازه ی کافی روی ریاضیات پایه وقت بذارین تا در طول سال پیش دانشگاهی به زحمت نیفتین ! بهتره تو تابستون مباحث ریاضی 2 و حسابان رو کامل کار کنید و در سال پیش بیشتر جنبه ی مرور داشته باشه ! 

 
ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۱۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چگونه می‌توانیم اعتیاد به اینترنت را درمان کنیم؟

برای درمان هر نوع اعتیاد، برخورد محکم و مصمم با خویشتن قدم بسیار مهمی است. در واقع، استحکام در برداشتن قدم‌های مربوط به ترک و بازپروری موضوع مهمی است که  پایبندی شما برای اجرای روش‌های درمان، همچون تکنیک‌های مدیریت زمان، شناخت احساسات و مقابله با تنهایی و یا اعتیاد جنسی را می‌طلبد.
ندایی در درون شما، شما را وادار به انکار اعتیادتان می‌کند
ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چگونه ادبیات بخوانیم؟ قرابت و تناسب معنایی

مبحث قرابت معنایی یکی از مباحث تست‌خیز درس ادبیات است که به صورت مکرر در کنکورهای سال‌های اخیر 9 تست را به خود اختصاص داده است. به دلیل بی‌اطلاعی از روش مطالعه‌ی این مبحث برخی داوطلبان درصد پایینی از این مبحث می‌گیرند.

قرابت معنایی از جمله‌ مباحثی است که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد و باید ارتباط اجزا را با یکدیگر دریافت و سپس موقعیت یک جزء یا کلمه را در آن مجموعه مشخص کرد.

 برای این‌که در این مبحث به تسلط برسید به نکات زیر توجه کنید:

1.    هنگام مطالعه‌ی اشعار و متون به معنای ظاهری و معنوی اشعار توجه کنید و با نگاهی تحلیلی، مفهوم بیت را دریابید. باید بتوانید متون و اشعاری که با هم قرابت معنای دارند مشخص کنید.

ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چگونه ادبیات بخوانیم؟ آرایه های ادبی و کنایه ها

برای تثبیت مبحث آرایه‌ها اول باید آرایه‌های موجود در کتاب درسی را یاد بگیرید. آرایه‌ها را با تست زدن یاد نگیرید. تست برای تثبیت و تسلط است نه یادگیری! اول از یک منبع خوب باید تعریف همه‌ی آرایه‌ها را بلد باشید و بعد برای هر آرایه مثال‌های زیادی یاد بگیرید.

در بحث آموزش آرایه‌های ادبی به این نکته‌ها توجه کنید:

۱- حفظ کردن مثال مهم و ضروری است:

برای هر آرایه چندین مثال مشخص بلد باشید. این کار، هم به یادگیری شما کمک می‌کند و هم در بعضی آرایه‌ها که فقط چند مورد مشخص در کنکور طرح می‌شود به شما کمک می‌کند.

۲- هنگام خواندن آرایه‌های ادبی مخصوص انسانی‌ها مواظب باشید!

ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

برای مطالعه‌ی هر درس زبان به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا گرامر آن درس را مطالعه کنید و سپس حدود 20 تست گرامر مربوط به آن را پاسخ دهید و اشکالات خود را بررسی و تحلیل کنید. سپس به سراغ Reading درس بروید. پاراگراف اول را یک بار بخوانید و سعی کنید معنی و مفهوم آن را دریابید. سعی کنید معنی کلماتی را که نمی‌دانید با توجه به نشانه‌ها و روش‌های مختلف از خود متن حدس بزنید. البته این کار درباره‌ی تمام کلمات ممکن نیست. معنی کلماتی را که نمی‌توانید از متن دریافت کنید با مراجعه به یک فرهنگ واژگان فراگیرید. در حین مطالعه‌ی هر پاراگراف، به ارتباط جملات، مرجع ضمایر و حتی گرامر آن درس یا درس‌های قبلی توجه فراوانی داشته باشید. بعد از مطالعه‌ی هر پاراگراف سعی کنید مفهوم و منظور اصلی آن پاراگراف را در یک یا دو جمله‌ی انگلیسی یا فارسی خلاصه کنید و در پایان آن بنویسید. این کار نشان می‌دهد که آیا آن پاراگراف را درست فهمیده‌اید یا خیر.


۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۱۹ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

آموزش برنامه ریزی فوق حرفه ای کنکور! کاملا رایگان

کنکوری های عزیز سلام،

در این مقاله ی کوتاه آموزشی قصد دارم شما را با قدرتمند ترین سیستم برنامه ریزی آشنا کنم که به واسطه ی آن تمامی برنامه ریزی های شما به موفقیت قطعی و نهایی ختم شود تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن به اهداف تحصیلی ای که برای خود تعیین می کنید، دست یابید.

قبل از شروع هر برنامه ریزی 1 دقیقه وقت صرف کنید تا اول از همه مشخص کنید آنچه می خواهید چیست، سپس برای آن یک دلیل بیان کنید که چرا چنین چیزی را می خواهید.

به یاد داشته باشید که زمان، چیزی نیست به جز یک احساس و روشی برای نگاه کردن به یک لحظه و یا زندگی.

ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

جزئیات انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

نکات اولیه

با توجه به این که انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی قبل از هرگونه آزمون شروع می‌شود و داوطلب هیچ گونه اطلاعاتی از نمره آزمون خود ندارد به جز این که بطور احتمالی برای خودش نمره ای را برآورد کند، لذا انتخاب باید با دقت و پیش بینی لازم صورت گیرد و حتی‌الامکان بر مبنای توانایی و استعداد و بطور تقریبی با توجه به نمره های آزمون های آزمایشی باشد، چرا که ممکن است یک داوطلب با انتظار غیر واقعی خود دست به انتخابی بزند که کاملاً با نمره های آزمون او در دانشگاه آزاد تفاوت زیادی داشته‌باشد و در سرنوشت او بسیار تاثیر گذار باشد مثلاً داوطلب پسری که در سال آینده‌اش مشمول نظام وظیفه می‌باشد در صورت عدم قبولی به ناچار باید به خدمت سربازی اعزام شود و بعد از پایان خدمت سربازی شاید دیگر شرایطی برایش فراهم نباشد و برای همیشه با درس و ادامه تحصیل خداحافظی کند. و با توجه به اینکه در آینده تاثیر معدل در کنکور نقش خواهد داشت ممکن است کسانی که معدل آنها پایین است، آینده برایشان ضرر داشته باشد. پس با انتخاب صحیح و زیبا باید از تمام امکانات موجود استفاده کرد تا به موفقیت دست پیدا کرد.

توضیح درباره اصطلاحات دفترچه آزمون دانشگاه آزاد

1 – آزمون سراسری دانشگاه: که آزمونی برای ورود به دوره ی کاردانی – کارشناسی و دکترا می باشد و شامل رشته های غیر پزشکی و رشته های پزشکی می شود و هر داوطلب می تواند با تمایل خود در هر یک از آزمونها شرکت کند.
ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

ادبیات و روش‌هایی برای مطالعه‌ی آن

ادبیات علاوه بر بیش‌ترین ضریبی که در بین درس‌های عمومی دارد چیزی که نسبت به درس‌های دیگر آن را ممتاز می‌کند این است که این درس اولین درسی است که کنکور با آن آغاز می‌شود؛ یعنی اگر دانش‌آموز بتواند این درس را خوب جواب دهد انگیزه‌ای مضاعف در او ایجاد می‌شود.

تاریخ ادبیات:

تست‌های تاریخ ادبیات بیش تر به دو شکل طرح می‌شوند:

1) تست‌هایی که در آن اسم کتاب، نوع نثر یا نظم، ویژگی‌های حماسه و... را می‌خواهند.

2) تست‌هایی که در آن یک توضیح می‌دهند و بعد اسم نویسنده، شاعر یا یک کتاب به خصوص را می‌پرسند.

یک توصیه: حداقل در هفته یک ساعت و نیم مرور داشته باشید؛ به خصوص در خردادماه.

ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

بیستــ نکته برای افزایش کارایی وتمرکز حواس در هنگام مطالعه

تمرکز، در لغت، به معنی تراکم، فشردگی مجموعه و چکیده و در اصطلاح، یعنی حفظ و نگه داری توجه و تمرکز حواس روی موضوعی معین بدون تمرکز، حواس یادگیری، مثمرثمر نخواهند بود. همه افراد، توانایی تمرکز دارند؛ چون تمرکز، امری نسبی است و کسی نمی تواند ادعا کند که کاملاً حواس پرت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد.
شاید شما تا به حال خیلی به حواس پرتی فکر کرده باشید و بارها از خود پرسیده باشید که چرا گاهی به هنگام مطالعه، حواس آدم پرت می شود؟ ما نمی دانیم که شما برای این سؤال خود چه جوابی پیدا کرده اید؛
اما پاسخ صحیح این پرسش را به شما می گوییم:
«حواس پرتی، چیزی نیست جز تمایل ذاتی ذهن به درگیری و فعالیت».
ادامه مطلب...
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چطوری خلاق بشیم؟!

خلاقها چگونه می اندیشند : ۱۰ ایده ­ی حرفه ای !

 بدون معطلی تصمیم بگیر ! الا تردید به دلت راه نده!مطمئن باش تصمیمت عالیـه!

ده ایده حرفه ای برای خلاقیت در زندگی !

ادامه مطلب...
۲۷ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

روش های مطالعه صحیح و درس خواندن برای رسیدن به موفقیت

همه ما از معلم و پدر و مادر و ... دائما میشنویم که "درس بخوان!" ولی هیچکس به ما نمیگوید که چکونه درس بخوانیم و مطالعه کنیم تا ضمن آنکه از درس خواندن لذت بیشتری ببریم بازدهی بیشتری نیز داشته باشیم . براستی چگونه بایستی درس خواند؟ بسیاری از دانش آموزان و یا حتی دانشجویان میگویند که دیگر حوصله خواندن را ندارند.
واقعیت این است که اکثر افراد ، روش صحیح مطالعه را نمیدانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم هرگز چگونه درس خواندن را یاد نمیدهند.
در زیر به مهمترین روشهای مطالعه صحیح و موثر می پردازیم . آنها را با دقت به خاطر بسپارید و برای یکبار هم که شده اجرا کنید.
ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

نُه روش موثر و شگفت‌انگیز درس خواندن برای دانشجویان

بسیاری از دانشجویان از همان دوران ابتدایی به دنبال شیوه صحیح یادگیری و درس خواندن بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق ولی در اینجا شیوه‌های موثری برای مطالعه آورده شده است.


ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

مقایسه انواع روش های مطالعه برای کنکور و درس خواندن

در این مطلب سعی می کنیم تا به مقایسه انواع روشهای مطالعه صحیح برای دانش جویان و دانش آموزان عزیز بپردازیم . تا کسانی که به دنبال بهترین روش مطالعه می باشند . با شناخت نکات مثبت و نقاط ضعف هر روش مطالعه بهتر بتوانند شیوه و سبک مطالعه و خواندن را برگزینند:

روش مطالعه خواندن بدون نوشتن
در این روش فرد از زمانی که کتاب را باز می‌ کند، شروع می‌کند به خواندن متن و پشت سرهم بدون توقف‌ متن‌ها را می‌خواند تا زمانی که خسته شود یا زمان مطالعه به پایان برسد. اکثر افراد از این روش استفاده می‌کنند. ولی این بدترین روش برای مطالعه است. زیرا در این حالت تمرکز فرد در سطح پایین قرار دارد، مطالعه‌گر در حالت منفعل قرار می‌گیرد و احتمال خواب آلودگی زیاد است.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتین

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتین، که شما هیچ گاه آنان را نمی دانستید. بله،همگی ما می دانیم که انیشتن این فرمول [e=mc2] را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیز های کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم،خودتان را بااین هشت مورد،شگفت زده کنید!

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

میتونی دنیات رو عوض کنی

میتونی دنیات رو عوض کنی

سلام مجدد .........

ادیسون قبل از رسیدن به موفقیت 1000 بار شکست خورد

شما بعد از چند بار شکست تسلیم شدید؟!!!!

فقط بعد از یکبار؟!

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۴۳ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajadami

عوامل قطعی موفقیت در کنکور (100% گیاهی)

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چی بخونیم؟ چطوری بخونیم؟ چطور حس درس خوندن پیدا کنیم؟

یکی از ایرادات عمده دانش آموزان در اینکه نمی دانند چگونه درس بخوانند، در عدم شناخت از خود است. دانش آموزان یا خود را خیلی قوی و یا خود را خیلی ضعیف در نظر می گیرند و از تجربه دبیران و یا مشاوران خود کمک نمی گیرند و بیشتر تمایل دارند حرف خودشان را اجرا کنند. دانش آموز چون شناختی از خودش ندارد برنامه ای درسی که می ریزند بر پایه تخیلات و حالت ایده آل است. به مثال زیر توجه کنید:

ساعت 3:30 به منزل می رسم از ساعت 3:40 تا 5:40 درس و بعد 10 دقیقه استراحت دوباره از ساعت 5:50 تا 7:50 درس، 10 دقیقه استراحت و دوباره از 8 تا 10 درس و

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

هنوزم دیــــــر نشـده!!!

بسیاری از داوطلبین ورود به دانشگاه در ماه های ابتدایی درس خواندن را جدی نگرفته و یا به صورت منظم اقدام به این کار نمی کنند. باید بدانید که درس خواندن باید منظم بوده تا شکل گیری مطالب در حافظخ کوتاه مدت و سپس بلند مدت شما به درستی صورت بگیرد در غیر این صورت، هاله ای از مطالب در ذهن شما باقی می ماند که بدین ترتیب نمی توانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

شروع سال با مشاوران - تجربی

راهیان دانشگاه سلام
همین امروز که این مقاله را را می خوانید، روز شروع شما برای مارتن کنکور است. قانون عمل و عکس العمل نیوتن کاملاً در کنکور صادق است. هر چقدر بیشتر و البته مفهومی تر درس بخوانید، نتیجه بهتری می گیرید. بنابراین از امروز یک برنامه خوب و در حد توانتان را طراحی کنید و طبق آن عمل نمایید. این برنامه می تواند هفتگی یا ماهانه باشد. لازم نیست برنامه بسیار سنگین باشد کافی است برنامه شما معتدل ولی دائمی باشد و شما را اهسته و پیوسته به مقصد دانشگاه برساند. چند مورد مهم می بایست در برنامه شما اعمال شود.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

پاسخ قلم چی به دانش آموزان در فرصت برابر-22 شهریور 93




سوال: من از آزمون 7 شهریور به آزمون های کانون پیوستم و برنامه دو آزمون قبلی را مطالعه نکرده بودم و آزمون 7 شهریور را هم ناقص مطالعه کردم. آیا به جبران مطالب عقب افتاده بپردازم یا با برنامه ادامه بدهم؟

کاظم قلم چی: قانونی را در این باره بیان می کنم که به آن دقت کنید؛ شما به هر دلیلی اگر از برنامه عقب ماندید ادامه دهید در ایستگاه های جبرانی در آزمون های بعدی به فکر جبران آن ها باشید.

ادامه مطلب...
۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajadami

پاسخ قلم چی به دانش آموزان در فرصت برابر-19 شهریور93



امروز جلسه نمایندگی های کانون را داشتیم و در انتهای جلسه هدف گذاری افزایش تعداد دانش آموزان بورسیه را اعلام کردم. نماینده یکی از شهرهای کوچک بیان می کرد که امسال 10 قبولی پزشکی داشته اند که یک نفر آن ها بورسیه بوده است و او می گفت بسیار از این موضوع که این دانش آموز توانسته بود تحت حمایت کانون موفق شود خوشحال بود.

ادامه مطلب...
۲۱ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajadami