ikonkuri.ir

آی کنکوری دات آی آر

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

مناجات با خدا به سبک دانش آموز تنبل!


الهی سوگند به بلندای درخت چنار و به ترشی رب انار ؛ ترحمی بنما بر این بنده بی مقدار ؛ بی کار و بی عار که دمارش را برآورده روزگار !

ای خالق مدرسه و ای به وجود آورنده فرمول های حساب و هندسه ؛ ای خدای عزیزم ، بیزارم از این نیمکت و میزم ؛ دانش آموزی سحر خیزم که هر روز صبح زود ساعت ۱۰ از خواب بر می خیزم ؛ و روز های شنبه تا پنجشنبه اغلب از مدرسه می گریزم ؛ که من انسانی نحیفم و در کلاس درس بسیار ضعیفم ؛ اگر چه نزد معلم و دانش آموزان خیلی خوار و خفیفم ؛ ولی خارج از مدرسه به هرکاری حریفم !

ای خالق شهرستان های کرمان و یزد و رشت ؛ نمره انضباط مرا داده اند هشت ؛ دیگر به چه امیدی می توان سر کلاس درس نشست ؟ ؛ آنجا که معلم هم نمیکند گذشت ؛ چه کنم اگر سر نگذارم به کوه و به دشت ؟ ؛ الهی می دانی که من کیستم ؛ هرچند که دانش آموزی فعال و درس خوان نیستم ؛ ولی چقدر عاشق نمره بیستم ؟!؟!

ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Milad

ترفندکدهِـ افزایشـ تمرکز و حافظـه ۳

چهل ویژگی بارز رتبه های برتر

۱) فرصت هایی را می بینند و پیدا می کنند که دیگران آنها را نمی بینند.

۲) از مشکلات درس می گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می بینند.

۳) روی راه حل ها تمرکز می کنند.

۴) هوشیارانه و روشمندانه موفقیت شان را می سازند، در زمانی که دیگران آرزو می کنند موفقیت به سراغ شان آید.

۵) مثل بقیه ترس هایی دارند ولی اجازه نمی دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.

ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

از خوردن چه غذاهایی باید پرهیز کرد؟!



بخشی از رهنمودهای حیاتبخش امام رضا (ع) در مورد تغذیه صحیح را پرهیز های آن حضرت باید دانست. امـام رضـا(ع ) معتقدند که : «سلامتی و پایداری بدن و همچنین بیماری آن به غذا و نوشیدنی است .» پیش از هر چیز باید گفت که افـراط و تـفـریـط در رسـانـدن غـذا بـه بـدن هر دو ضرر و مفسده دارد. امام رضا(ع ) با تشبیه بدن به زمین می فرمایند: بدن انسان ، بسان زمین پاک و آماده برای زراعت است که اگـر در آبـادانی و آبدهی بدان ، مراقبت شود، به گونه ای که آب ، نه فراوان تر از نیاز بدان برسد تا آن را غرقاب و باتلاق کند و نه از اندازه کمتر باشد تا آن را به تـشـنـگـی گـرفـتـار سازد، آبادانی اش استمرار می یابد، اما اگر از آن غفلت شود، به تباهی می گراید و علف هرز در آن می روید؛ بدن چنین حکایتی دارد و تدبیر آن در خوراک و پوشاک چنین است .
ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

حرفــــــ حسابـــــ : آیت الله بهجت



پاره ای از رهنمودها و توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله بهجت است که از منابع مختلف انتخاب شده  است.

 

۱) هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد. [در محضر بهجت: ۱/۳۲]


۲) اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود.[همان: ۱/۹۷]


۳) ائمه ما (علیهم السلام) دعاها را در اختیار ما گذاشته اند تا ما را غرق در نور ببینند. [همان: ۱/۱۸۹]


۴-اگر بخواهیم محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد، فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد. [همان ۱/۳۰۰]

ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

حرفــــــ حسابـــــ : مرحوم دولابی



۱- هرگاه در زندگی ات، گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته یار است.

۲- زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و... نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

۳- اگر غلام خانه زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید: فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. پس از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

۴- گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.
ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

مهندسی معکوس

مهندسی معکوس تست های کنکور - روش دسترسی به پاسخ درست بر اساس احتمالات



در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از اصول مهندسی معکوس و استفاده از ابزارهای قدرتمند آمار و احتمالات و بحث های روان‌شناسی نحوه‌ی کاهش تردید بین جواب‌های چهارگزینه‌ای به سه‌گزینه‌ای و در نهایت تک‌گزینه‌ای و کشف گزینه‌ی صحیح با درصد احتمال صحت بالا را برای شما تشریح کنیم. کارآیی خارق‌العاده‌ی این روش‌ها هنگامی آشکار‏ می‏شود که شما نتایج آن را روی کنکورهای برگزار شده‌ی دوره‌های قبل تست و ارزیابی کنید.

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

نا امیــدیـ ممنوع!

احساسی که شما دارید "ناامیدی" است. شاید گاهی با کمی ناراحتی و عصبانیت نیز همراه باشد. به شدت بر روی اهداف و پروژه های خود کار می‌کنید، اما راه به جایی نمی‌برید و اصلاً دلیلش را هم نمی‌دانید. تنها چیزی که می‌دانید این است که ناامید هستید و بدون توجه به این مطلب که تا چه اندازه به سختی تلاش می‌کنید، به هیچ جایی نمی‌رسید. انگار که آب در هاون می‌کوبید و تنها حسی که به شما دست می‌دهد چیزی نیست جز ناامیدی. تمام این نکات به نظرتان آشنا می آید، اینطور نیست؟

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajadami

برنامـہ ریــزیـ

میخوام یه کمی در مورد برنامه ریزی صحبت کنم...میدونم که قطعا همتون دارید طبق یه برنامه ای درس میخونید حالا این برنامه یا روزانه است یا هفتگی یا...اما مشکل خیلیها اینه که نمیدونن چرا نمیتونن برنامه رو به طور دلخواهشون اجرا کنن یا اصن نمیتونن اجرا کنن یا اجرا میکنن اما نتیجه نمیگیرن و...

اولین چیزی که به نظر می رسه اینه که باید در درجه اول قابلیت هاتون رو خوب بشناسید(فک کنم دیگه الان  کامل شناختید- با آنالیز مدل درس خوندن قبلیتون-) مثلا من  کسی رو دیدم که اینجوری برنامه ریزی کرده که از ساعت ۷ صبح تا ۱ شب پشت سر هم با فاصله یک ربع تایمهای یک ساعت و نیم درس خوندن ریخته این در حالیه که توی عمرش روزانه بالای ۴ ساعت نتونسته درس بخونه خوب قطعا همچین فردی نمیتونه نتیجه بگیره!!شاید بگه که من دیگه عوض شدم و کاری نیست که از من بر نیاد!بعله درسته اما پله پله باید به این مطلوب رسید!درسته که شاید یکی دو هفته بتونه این برنامه سنگین رو اجرا کنه اما به طور حتم بعد از اون میبره و دیگه نمی تونه ادامه بده!

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

زمیــن=برگ برنده


سلام دوستان عزیز

الان راجع به زمین شناسی یه نکته ی واقعا اساسی رو بهتون می گم:

برگ برنده ی تراز کل توی رتبه های برتر دست کسی است که در عین بالابودن تراز همه ی دروس درصد بالایی از درس زمین رو هم داشته باشه...

اگه به درصد های رتبه های برتر کنکور نگاه کنید می تونید بفهمید که چقدر درس زمین شناسی می تونه بی دقتی های دروس دیگه رو بپوشونه....

واقعا برگ برنده است واقعا...

وقت زیادی نمی گیره....

ولی واقعا عالیه که حداقل در حد ۶۰ تا ۷۰ درصد بخونید...فقط یه روخوانی می تونه این درصد رو واستون بیاره....البته اگرم بهتر بخونید که چه بهتر...

تست زیادیم نمی خواد.....

اما وقت زمین رو فقط به زمین اختصاص بدید....

این رو جدی بگیرید....

زمین = برگ برنده

 

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چیـ میــکنه ایــن برنامه ریــزیــ...

سلام و خسته باشید ... ( خب اگر نباشید عجیبه !!! در حال حاضر وظیفتونه که باشید!!! اصلا ما که بخیل نیستیم... خب نباشید)

اول بگم در مورد سوالات مکررتون در مورد این که ( برای این چه کتابی بخونم ... برای اون چه کتابی بخونم... فلان کتاب آبیش خوبه یا بنفشش یا سورمه ای مایل به زردش!!! "اَه اَه اَه ... بی مزه" ) باید بگم که فعلا در مورد مسائل مهم تر و عام تری مثل برنامه ریزی و نظم و آینده نگری و پشتکار و این چیزا صحبت کنیم خیلی بهتره.(( همون طور که چند پست قبل در مورد دقت گفتم ...اونو حتما سرش کار کنید تا حالت ایده آلتونو پیدا کنید...))

چرا ؟ خب به خاطر این که به هیچ وجه نمیشه کتابی معرفی کرد که برای همه خوب باشه و به درد همه بخوره و قرار نیست که اگر کتابی برای من یا هر کسی خوب باشه برای بقیه هم عالی باشه...

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

توقعات دیگران از کنکورے ها‎

“یا پزشکی یا هیچی ”

“تا دکتراتو نگرفتی به فکر هیچی نباش ”

“اگه سراسری قبول نشی من پولتو نمیدما ” “همین سال اول باید قبول شی بره ”

و بسیاری از این نمونه ها …

این جمله هارو زیاد میشنویم از اطرافیانمون مخصوصا پدر و مادرهای عزیزمون. تو این مقاله سعی دارم راجع به انتظارات و توقعات )یا بعضی اوقات تهدید ها( اطرافیان نزدیکمون صحبت کنم. از اونجایی که طبیعتا اطرافیان برای ما مهم هستند حرف هاشون میتونه روی ما تاثیر بذاره )چه مثبت چه منفی( یادگیری مهارت “تاثیرنپذیرفتن” میتونه خیلی جاها به ما کمک کنه. اطرافیان میتوانند حس اعتماد به نفس ما را به اوج برسانند یا اینکه کلا ما رو از درس خوندن و زندگی کردن ناامید کنند ….

 
ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۹۳ ، ۲۲:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چگونه ساعت مطالعه را افزایش دهیم

شاید دغدغه ی بسیاری از دانش آموزان ساعت مطالعه پایین باشد که دلزدگی از درس را برای آنها به همراه می آورد. با راهکارهای زیر تا میزان زیادی می توانید این احساس را از خود دور کرده و با اشتیاق درس بخوانید به طوری که ساعت مطالعه شما روز به روز بالاتر برود.

۱.اولین و مهم ترین شرط موفقیت در این راه پر کردن صادقانه دفتر برنامه ریزی می باشد(با خودتان رقابت کنید). یک هفته را به عنوان پایه قرار دهید و بدون هیچ وسواسی هر مقدار که درس خوانده اید به طور دقیق در دفتر برنامه ریزی خود بنویسید. معمولا در هفته ی پایه ساعت درسی بالا نیست اما اصلا نگران نباشید . شما می خواهید شروع کنید و برای شروع به یک نقطه احتیاج دارید که هفته ی اول همین نقطه ی شروع شما است .


۲. در مرحله ی بعد وقتی ساعت درسی کل هفته و هر درس را به صورت مجزا مشخص شد , برای هفته ی بعد خود هدف گذاری کنید.

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۳:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یوسف کنکوری

خـوانـــدن بـدون فراموشی


ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

ترفندکدهِـ افزایشـ تمرکز و حافظـه ۲


چند تمرین برای تقویت حافظه

اگر پیش آمده که اسم شخصی را فراموش کرده باشید، اگر نام فیلمی را که هفته گذشته تماشا کردید از یاد برده اید، اگر احساس می کنید که زیاد این جمله را به زبان می آورید: «آخ، یادم رفته!»؛ نترسید که مبادا آلزایمر گرفته باشید. راه حل مشکل شما ساده است؛ شما نیاز به تقویت حافظه خود دارید.

حالا جدا از نوع تغذیه و راه های مختلفی که برای این کار توصیه می شوند، چند تمرین جالب برایتان داریم که می تواند کمی به تقویت حافظه تان کمک کند.

در زمان زنگ تفریح کار یا کلاس، به جای نشستن و خوراکی خوردن، از جای خود بلند شوید کمی قدم بزنید و هوای تازه استنشاق کنید.

۱ - چشم ها را ببندید. از توی کیف دسته کلید خود را بردارید. حالا بدون این که چشم ها را باز کنید سعی کنید کلید را داخل قفل قرار دهید و در را باز کنید.

۲ - با هر دستی که عادت به مسواک زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. مثلاً اگر با دست راست مسواک می زنید، از امشب مسواک را با دست چپ بگیرید.
ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

ترفندکدهِـ افزایشـ تمرکز و حافظـه ۱

ما مانند یک پزشک و یا یک مشاور درمان به شما نمی‌گوییم چه بخورید و چه نخورید، ما تنها با ارائه چند ترفند کارا و چند راه حل ساده به تقویت حافظه شما کمک می‌کنیم.
تمام قفسه‌های کتابفروشی‌ها، مقالات رسانه‌ها و اینترنت پر از نوشته، مطالب و صفحه‌هایی است که به شما می‌گویند؛ چگونه از بدن خود نگهداری کنید. اما بسیار اندک هستند مطالبی که به شما بگوید؛ چگونه ذهن و حافظه خود را فعال و کارایی آن را افزایش دهید.

می‌دانید که این بخش از بدن نیز درست مثل هر قسمت دیگر بدن، مهم است.

حال باید از شما بپرسم که؛

آیا شما جزء افرادی هستید که این عبارات را بسیار بر زبان می‌آورید؟ "وای، یادم رفت”، ” یادم رفت، چی بود؟”و…

آیا برای شما پیش آمده که اسم فردی حتی از نزدیکان خود را فراموش کرده باشید؟

آیا نام غذای که خوردید، رستوران که رفتید و یا فیلمی را که هفته گذشته تماشا کردید را از یاد برده‌اید؟

آیا ترس دارید، مبادا آلزایمر گرفته باشید… نه نترسید، شما تنها نیاز به تمرین و تقویت حافظه خود دارید.

یکی از بزرگترین ترس‌های انسان هنگام افزایش سن، ترس از ابتلا به بیماری الزایمر است که در عصر حاضر، گسترش رو به رشد داشته است. این بیماری رایج‌ترین شکل زوال عقل است.

آلزایمر یک بیماری عصبی است که پیشرونده و برگشت ناپذیر است. این بیماری باعث تغییر رفتار، شخصیت، پاکسازی و مختل سازی حافظه و تفکر در فرد بیمار می‌شود.

پزشکان شانس ابتلا به بیماری آلزایمر را تا حدی ژنتیکی می‌دانند، اما پژوهش‌های حاضرتاثیر شیوه زندگی و عواملی چون رژیم غذایی و ورزش را در این بیماری بسیار مهم می‌دانند.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید با اصلاح روش زندگی چون؛ تغذیه، فعالیت فکری‌ و انجام ورزش‌های سبک به جنگ این بیماری بروید. در اینجا چند ترفند جالب وجود دارد که در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد. با انجام آنها، نتیجه مطلوب را احساس خواهید کرد.
ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چند تمرین ساده برای تقویت مغز

توانایی‌ های مغزی‌, روش تقویت حافظه

استفاده از مغز بدون وقفه در محل کار ادامه دارد، بنابراین برای مدیریت اطلاعات و فراموش نشدن جزئیات روزانه، انجام برخی تمرینات مغزی ضروری است. به همان ترتیب که فعالیت‌های جسمی و ورزش عضلات را تقویت می‌کنند، تمرین‌های ذهنی نیز، فعالیت‌های مغزی را بهبود می‌بخشند.

ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

تمرینات افزایش تمرکز و حواس

تمرین شماره ۱:

کتابی را انتخاب کنید، یک صفحه از آن را در نظر گرفته و تعداد کلمات موجود در هر پاراگراف را بشمارید. یک بار دیگر این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که شمارش را درست انجام داده‌اید. در ابتدای کار با یک پاراگراف شروع کنید و هنگامیکه این تمرین برای شما آسان تر شد، تمام کلمات یک صفحه را بشمارید. شمارش را به طور ذهنی و با حرکات چشم‌هایتان انجام دهید.
ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

مطالعه به روش هَش ۸ ـتایـــ

مرحله ی مطالعه :
یادداشت برداری :مهمترین بخش از مطالعه است .کلمات کلیدی را یادداشت کنید .
شیوه ی نوین مطالعه:یک روش هشت مرحله ای میباشد .
۱.مطالعه ی اولیه ی کتاب
۲.مطالعه ی اولیه ی هر فصل:دراین مرحله پرسش وتمرین ؛خلاصه ،نتیجه گیری،نکات مهم ونکات که با رنگ قرمز نوشته اند وجداول وتصاویر خوانده میشود واین که آن فصل چند صفحه دارد وآیا کل فصل رادر حال حاضر میخواهید مطالعه کنید یا خیر
۳.سوال گذاری:حسن سوال؛قبل از مطالعه ،در این است که موجب افرایش تمرکز حواس میگردد.
۴.مطالعه ی اصلی :در این مرحله با سرعت مناسب متن را می خوانید ونکات مهم را یادداشت میکنید .اما قبل از خواندن باید به  سوالات زیر پاسخ دهید.
 -چه مدت میخواهید بخوانید ؟
ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چرا بعضی‌ها موفق‌تر هستند؟

کمتر کسی است که دلش نخواهد در زندگی موفقیت چشمگیری به دست آورد، اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعضی از افراد هر چقدر تلاش می‌کنند به نقطه ایده‌آلی که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمی‌رسند، اما در مقابل عده‌ای دیگر هستند که در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند به موفقیت می‌رسند.

به نقل از هفته نامه زندگی مثبت،تعداد این آدم‌ها خیلی کمتر از تعداد آدم‌ها‌ی ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقیت این دسته از افراد را برایتان خواهیم گفت و مطمئن باشید اگر به آن عمل کنید موفق خواهید شد.


ادامه مطلب...
۰۸ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

مصاحبه و گفتگو با بنیانگذار انتشارات گاج

* دوران کودکی شما چگونه گذشت؟

من متولد سال ۱۳۵۴ در محله‌ی سرآسیاب دولاب واقع در منطقه‌ی ۱۴ تهران هستم. از کلاس اول راهنمایی، از روز اول تعطیلات مدرسه تا روز آخر، ۲ نوبت کار می‌کردم. صبح تا حدود ساعت ۴ بعدازظهر بستنی می‌فروختم و بعد از آن باقلوافروشی می‌کردم، یادم هست، روزانه ۹۰ تومان سود می‌کردم؛ ۶۰ تومان از راه بستنی‌فروشی و ۳۰ تومان از راه باقلوافروشی. ۲۷ سال پیش، این درآمد خوبی بود.

* چه شد که وارد حوزه‌ی آموزش شدید؟

بعد از اتمام دوران دبیرستان و همزمان با ورود به دانشگاه به طور جدی تدریس را آغاز کردم. البته قبل از آن در دوران دبیرستان به همکلاسی‌ها و بچه‌های محل به صورت پراکنده، در دروس مختلف کمک می‌کردم. به درس شیمی خیلی علاقه داشتم. به یاد دارم سال ۱۳۷۲ که دیپلم گرفتم نیازمندی‌های روزنامه‌ی همشهری، تازه ‌تاسیس شده بود. من به دفتر نمایندگی نیازمندی‌های شعبه‌ی میدان امام‌ حسین (ع) رفتم و تقاضای چاپ ۱۰ نوبت آگهی تدریس شیمی، با عنوان «تدریس شیمی – تضمینی – کلیه‌ی حق‌التدریس بعد از قبولی – ساعتی ۱۰۰۰ تومان» را کردم و تلفن منزل را هم در آگهی درج کردم. در روز یکی، دو تا دانش‌آموز زنگ می‌زدند و سی، چهل نفر معلم!! خانواده‌ی‌ دانش‌آموزان تا می‌پرسیدند شما چند سال سابقه‌ی تدریس دارید یا مدرک تحصیلی شما چیست؟

ادامه مطلب...
۰۷ آبان ۹۳ ، ۲۱:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

انگیزش تحصیلی

آیا تاکنون از خود سوال کرده اید که چرا بعضی ها انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند ، درحالی که عده ای دیگر انگیزه ی چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاشی نشان نمی دهند؟؟؟

آیا تاکنون از خود سوال کرده اید که چرا بعضی ها انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند ، درحالی که عده ای دیگر انگیزه ی چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاشی نشان نمی دهند؟؟؟
ادامه مطلب...
۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۹:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami