ikonkuri.ir

آی کنکوری دات آی آر

۳۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اهمیت آزمون دادنـــ

این روزها بازار آزمون های آزمایشی و کلاسهای کنکور به شدت داغه و هر داوطلب کنکوری تحث تاثیر سایر داوطلبین قطعا در این آزمون ها شرکت می کنه.اما آیا شرکت توی آزمونها دلیل و نفعی هم داره؟؟
جواب اینه که بله!مطمئنا همینطوره.به این دلایل میپردازیم:

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

چگونه به اهداف خود برسیم؟!

چرا بعضی ها به اهداف خود نمی رسند؟ و یا اینکه با وجود داشتن هدف‏‏، نمی توانند به آن دسترسی یابند؟

چرا بعضی ها، سالها در آرزوی داشتن منزل، شغلی مناسب و یا همسری دلخواه خود را به آب و آتش می زنند، بدون آنکه به نتیجه ای برسند. در عوض هستند کسانیکه با وجود نداشتن تحصیلات خوب به آنچه که خواسته اند رسیده و تحصیل کرده ها را نیز به خدمت گرفته اند.

اینان کسانی هستند که از هم آهنگی عقل و قلب برخوردار هستند و خوب می توانند آنها را سنگین و سبک کنند.

آنها توانسته اند‏ از نیروی درونی خود که خداوند به همه عطا فرموده، بهره گیرند.
ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۱:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

۵ کاری که افراد موفق صبح ها انجام میدهند!


برخیزید و بدرخشید ! ساعات اولیه روز تبدیل به یکی از دوستان شما شده است. چه بخواهید ,چه نخواهید.استفاده کردن از ساعات اولیه صبح درست قبل از کار شاید کلید زندگی و کار موفق باشد.درست است, سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران ,کارمندان و افراد با نفوذ دیگر شده است.
مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت ۵ بیدار میشد, آرتور کاستلر ساعت ۴ ,رابرت ایگر (مدیرعامل دیزنی) ساعت ۴:۳۰ و …
میدونم به چی فکر میکنید_ شب ها بهتر کار میکنید…
به عقیده مجله اینک. افراد سحرخیز حرفه ای تر و پر حاصل ترند.به اضافه ,زندگی هدف داری نیز دارند و همین امر باعث داشتن انگیزه و شور و اشتیاق برای شروع کارشان نیز میشود.
ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۱:۲۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

تکنیک های تست زنیــ

یادم میاد سال کنکور مشاورمون همیشه می گفت:اگه همه ی تلاشتو کردی حتی اگه هدفت سوم شدن بود خدا اولت میکنه!و همون داستان بچه های آسمان و...
امروز تو مسیر اومدن به دانشگاه بودم و داشتم فکرمی کردم چی بنویسم که به ناگاه!!به دو تا سوژه عالی برخوردم!
دو تا دانشجو اونم از نوع حقوقش!شروع کردیم به صحبت و منم از فرصت استفاده کردم و راجع به رشته ی انسانی ازشون سوال پرسیدم...
تا بحث به اینجا رسید که گفتم اصفهان  حقوق تا چه رتبه ای میگیره؟! گفتند اکثرا زیر۱۰۰!
من: واقعا؟!پس حتما رتبه هاتون خیلی خوب بوده!
و در این لحظه بود که مشخص شد  رتبه هردو شون کمتر از ۲۰ بوده!!
جالب تر از اون موقعی بود که می گفتن اصلا هدفشون حقوق نبوده!یکی قبلا رشته ریاضی بوده و اون یکی تجربی!سال اول کنکور شرکت میکنن و هیچکدوم تربیت معلم(که هدفشون بوده) رو نمیارن.تصمیم میگیرن کنکور انسانی شرکت کنن و از این طریق برن تربیت معلم!ولی به گفته ی خودشون بدشانسی میارن و تربیت معلم نمیگیرن امسال و مجبور!!!میشن برن حقوق!
بازم منمگه میشه؟؟؟؟
به فکر فرو رفتم و با خودم گفتم:مهم نیست هدفت چی باشه.مهم اینه که همه ی تلاشتو برای رسیدن به هدفت بکنی!خیلی هاتون هستید که هدفهای خیلی مهم و بزرگی دارین ولی قدر خودتونو نمیدونید!به اندازه ی کافی تلاش نمی کنید.خودتونو باور ندارید.اگه هدفت برات مهمه پس بسم الله!همه ی تلاشتو بکن!حتی اگه مستلزم  فقط روزی چند ساعت خوابیدن باشه!زمان منتظر هیچکس نمی مونه!
انقدر ناامید نباشید مهم تلاشه!اگه هرچی از دستت برمی اومد انجام دادی نتیجه ای بهتر از اونی که میخوای به دست میاری!
ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

نترس برو!

نترس و عمل کن .

شجاع باش و ناراحت نباش که میترسی چون کسانی که ترس را لمس نکرده اند شجاعت را نخواهند آموخت. برو جلو . ترست کاملا طبیعیه چون میخای کاری را انجام بدی که تا حالا انجام ندادی . میخوای پاتو از مرز امنت بیرون بگذاری و علت ترست اینه که نمیدونی چی میشه .. آیا به نفعت میشه یا به ضررت. با خیلی ها مشورت میکنی . دائما میترسی که نکنه اشتباه کنی . واسه همین بیشتر سوال میکنی و بیشتر میپرسی و بیشتر سر در گم تر میشی . یکی میگه خوبه یکی میگه نه بده. خلاصه تهش میمونی چیکار کنی. تصمیم کوچیکی نیست آخه خیلی تصمیم بزرگیه و ممکنه اولین اشتباه آخرین اشتباهت باشه واسه همین میخای حسابی حواست را جمع کنی . چون دوست داری به آرزوهات برسی. دیدی سرگذشت کسایی که اشتباه رفتند ولی تو نمیخای نفر دوم باشی واسه همین حسابی دقت میکنی. و در اخر درمونده میشی که واقعا باید چیکار کنی و بیشتر در همون نقطه میمونی و هیچ کاری نمیکنی

و خوب الان به حرفای من و تجربه من گوش بده شاید راه گریزی باشه برات از این هم سر درگمی

ادامه مطلب...
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۳:۰۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

حقیقت گُمشده (هنوزم میشه خوند؟ دیر نشده)

تمام حس و حال مثبتم در نگارش این دل نوشته ، فقط بخاطر تو بوده ،، تو برام خیلی مهمی
دوست دارم صدای موج انفجارت بشنوم وقتی اینو کامل خوندی

ادامه مطلب...
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۲:۴۵ ۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

روزانه یک تخم مرغ میل کنید

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تخم مرغ سرشار از مواد مورد نیاز بدن و مصرف روزانه یک عدد از این ماده غذایی برای هر فرد سالم ضروری است.

ادامه مطلب...
۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۷:۲۲ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

صبح پر نشاط

اگر می خواهید صبح پرانرژی داشته باشید این ۶ کار را انجام بدهید.
به نقل از روزنامه خراسان، فهرستی از کارهایی که قرار است انجام دهید، تهیه و آن را اولویت بندی کنید.
زمان موردنیاز برای انجام آن را هم در نظر بگیرید.
قبلا کارهایتان را انجام دهید.
لباستان را آماده کنید.
خوراکی را که قرار است با خودتان ببرید، آماده کنید. نوع وسیله نقلیه خود را مشخص کنید.
به موقع بخوابید و قبل از خواب با تلفن همراه و تبلت کار نکنید.
در سایت رنگی رنگی آمده است که ؛ اول صبح و قبل از هر کاری تلفن و ایمیل های خود را چک نکنید.
صبحانه را فراموش نکنید.
۵دقیقه زودتر بیدار شوید، نفس عمیق بکشید و چند حرکت کششی انجام دهید.

۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۷:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

جملات کوتاه انگیزشی

  • با استعداد متوسط اما پشتکار متوسط به هر چه بخواهید می رسید.
  • اگر در کارها جدیت به خرج ندهید بی استعدادترین افراد مصمم و با اراده از شما پیشی می گیرند.
  • کارتان را آغاز کنید توانایی انجامش به دنبال می آید.
  • خداوند به هر پرنده ای دانه ای می دهد ولی آنرا داخل لانه اش قرار نمی دهد.
  • اثر کمرنگ ترین نوشته ها بیشتر از قویترین حافظه هاست.
  • مردان شجاع فرصت می آفرینند و ترسوها و ضعیفان منتظر فرصت می نشینند.
  • تغییرات غیراصولی هرج و مرج ایجاد می کند و تغییر نکردن پوسیدگی است.
  • گوش شنوا زیر بنای مهارتهای ارتباطی است.
  • دشوارترین قدم همان قدم اول است.
ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۹۳ ، ۲۱:۰۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

حواشی منابع کنکور و وسواس در انتخاب




سلام ؛ این روزها یکی از سوالات بورس اینه که برای موفقیت در کنکور از چه منابعی استفاده کنیم . البته خودمون پست مجزای (کلیک کنید روی عناوین)  معرفی منابع کنکور ۹۴ در سایت بروز کردیم و برای روش مطالعه دروس عمومی و تغییرات کتب درسی نسبت به کنکور۹۳ بطور تفکیک شده کارگاه . مقاله داشتیم ؛ انشالله در آینده نزدیک هم کارگاه های مطالعه دروس تخصصی هررشته براتون قرار میدم . اما اگر همین جا در سایت خودمون دقت کرده باشین ، چقدر سوال دقیقا" زیر پست معرفی منابع برتر کنکور بچه ها گذاشتن که این نشون میده بلد هستن فارسی بخونن و خوشبختانه مشکل دیداری هم ندارن ولی فقط وسواس هست که نمیذاره یکی از اون منابعی که معرفی شده رو تهیه کنن و هرچه زودتر کارشون شروع و رو دور بیفتن . این حساسیت بی مورد از اونجایی قابل ادراک هست که کلیات کتب شناخته شده با نوبت چاپ و شمارگان بالا ، حتما باید برای بقا در بازار نشر و جلب توجه اساتید و دانش آموزان به روی جنبه های کیفی خودشون کار درستی انجام بدن و به همین دلیل وقتی نگاهی کارشناسی به کتاب بیندازیم متوجه میشیم که اکثریت کتاب ها از ایده های هم تقلید کردند و همگی در کنار تست های کنکورهای اخیر و سنجش ، تعدادی تست تالیفی اضافه کردند ؛ حالا درسنامه و پاسخنامه هر کدوم با اختلاف کمی از اون یکی داره همون مطلب رو بیان میکنه که شاید بنا به سبک ارتباطی با مخاطب هر دانش آموز یک قلم رو بپسنده و این دلیل نمیشه که بخوایم با وسواس کامل مو رو از ماست بکشیم بیرون . در مجموع این اول سالی وسواسی نباش ، دنبال مقایسه این کتاب و اون کتاب و اون پک آموزشی با این پکیج نباش ،، اینها فقط وقتت تلف میکنن و شک ات بیشتر می کنن و مثل خوره به جونت میفتن که الا بلا حتما باید بدونم با چه کتابی میشه ۹۰ به بالا زد !! ؟؟ حالا خودمونیم وقتی در حد مایل به صفر هستی و هنوز شروع نکردی چرا داری دم از ۸۰ و ۹۰ و صد درصد میزنی ؟ ؟
ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۷:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

حقیقت گمشدهـ شروعی دوبارهـ


تمام حس و حال مثبتم در نگارش این دل نوشته ، فقط بخاطر تو بوده ،، تو برام خیلی مهمی

دوست دارم صدای موج انفجارت بشنوم وقتی اینو کامل خوندی


ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۶:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

کمپ ترک اعتیاد اینترنتــ

سلام! فکر میکنم این روزا یکی از مشکلای حاددددد ما اینترنت باشه! اینترنت جز تِز های زمانی محسوب میشه! و در مشکلات روحی و عقلی و غیره سهم بسیاری داره! از همه مهم تر توی درس خوندن میتونه باعث مشکلات عدیده ای بشه!

یه نگا به خودت بکن! اینجوری نشدی؟




بد تر از کنار جوب افتادنه!

ادامه مطلب...
۱۵ مهر ۹۳ ، ۲۱:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

گـود بای تنبلـی ;)



اول مهر بوی تازگی می‌دهد؛ بوی کیف‌ها و روپوش‌های نو؛ بوی کتاب‌ها و درس‌های تازه و گاه بوی مقطع تازه و مدرسه و معلم‌های جدید؛ اما در حقیقت آنچه می‌تواند به  یک سال تحصیلی مفهوم تازگی ببخشد، تصمیم‌ها و شیوه‌های نو است؛ اینکه امسال نگاهی تازه و به دور از پیش داوری ها و توجیه کردن‌ها، به خود داشته باشیم. امسال به جای اینکه با نق زدن و مشکلات را به گردن دیگران انداختن، خود را بی تقصیر و در شرایط موجود، بهترین جلوه دهیم، به دنبال رفع حداقل یکی از نقص‌هایمان باشیم. می‌دانم که خیلی از شما در دلتان مایلید که چنین اتفاقی بیفتد؛ اما نمی‌دانید که چگونه شروع کنید و این تمایل تنها در حد آرزو باقی می‌ماند و متاسفانه جامه عمل به خود نمی‌پوشد. در اینجا راهکارهایی برای مبارزه با یکی از ویژگی های نامطلوب دانش‌آموزی، درس نخواندن یا تنبلی، ارایه می‌شود. گفتنی است که این راهکارها می‌تواند درباره سایر خصلت‌های نامطلوب نیز  مفید واقع شود.
ادامه مطلب...
۱۲ مهر ۹۳ ، ۲۱:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

کدوم آزمون آزمایشی؟

از اونجایی که این روزها ، معروف به روزهای انتخاب هست ، ما هم به خودمون وظیفه دیدیم که مثل هرسال به شما نکاتی متذکر بشیم تا خدایی نکرده مثل قریب به 80 درصد کنکوری ها از روی جو زدگی ضرر نکنید . همیشه فایل صوتی همایش ها برای اینجور مباحث در سایت قرار می دادم ولی از اونجایی که ما ایرانی ها تا به دانلود مطالب علمی که میرسه تازه به یاد شارژ اینترنت میفتیم و خسیس میشیم حسابی ، بهتر دیدم که تایپ کنم تا شاید طالب بیشتری داشته باشه ؛ البته این انتقاد وارد میدونم که اکثر مشاوره های کارگاه های صوتی فقط راجب موضوع خاصی صحبت نشده و همین باعث میشه که نشه آنها بطور خوبی منظم و دسته بندی موضوعی کرد ؛ اما اعتقاد دارم که وقت بیکاری خودتون در جایی مثل اینجا بگذرونید خیلی خیلی بهتره و اگر همه صحبت ها دانلود کنید و در زمان های خالی و مرده گوش بدین نه تنها به درد کنکور بلکه به درد زندگی تون هم میخوره ؛ البته با توجه به آمار دریافت بالای تنها کلاس مشاوره اینترنتی رایگان و استقبال بچه ها حتی از همایش های سال های گذشته ، میشه فهمید که زرنگ ها همیشه همراه ما هستن و دارن از تک تک موقعیت ها استفاده می کنند . خب برسم سر بحث اصلی مون ، بی مقدمه در روزهای انتخاب ، بحث داغ انتخاب آزمون های آزمایشی ؛ سوالی که انقدر برام اسمس میشه و موضوع تک جلسات مشاوره ایم به خودش اختصاص میده که ، نگووووو ….

ادامه مطلب...
۱۲ مهر ۹۳ ، ۲۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

︵^ عشق مجازی ^︵



در سایه‌ تحولات شگفت‌آور و مبهوت‌کننده‌ی تکنولوژی، امروزه شاهد شکل‌گیری نوعی روابط جدید عاشقانه و شکل‌جدیدی از روابط جنسی در فضای مجازی هستیم. سکس مجازی موضوعی جدید است که به سرعت در حال گسترش می‌باشد، به طوری که شرکت‌ها و پایگاه‌های بسیاری، توجه خود را تنها معطوف به این موضوع و نزدیک‌تر نمودن این نوع سکس مجازی و سکس طبیعی کرده‌اند.
ادامه مطلب...
۱۲ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

سخنانی از گوته

ادامه مطلب...
۱۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

دانلود رایگان برنامه " کنکور که ترس نداره... " برای اندروید

کنکور که ترس نداره...


به نام خود آ

کنکور که سخت نیست...!

 اما آسونم نیس...
آره این روزا بازار کنکور و کلاس های کنکور داغه داغه هر کی به هر نحوی داره ازین مارتن بزرگ بهترین استفادرو میکنه

ماهم بر آن شدیم این برنامرو که جنبه مشاوره ای داره عرضه کنیم

در نسخه های بعدی همه قسمت ها بروز میشه

حتما نظرات خودتونو برامون ارسال کنید تا بتونیم بهترین خدمت رسانی رو انجام بدیم



۱۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۲ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajadami

برای رهایی از استرس، احساس لذت را بروز دهید

پروفسور سمیعی: برای رهائی از استرس احساس لذت را بروز دهید.

لذت‌هایتان را به زبان بیاورید، چرا که مغز شما هوشیارانه آنها را دریافت کرده و به کار می‌برد.

این نتیجه تحقیقات پرفسور سمیعی است. تحقیقات او نشان داده است که ساختار کوچک هیپوتالاموس در مغز هورمونی  ترشح می کند به نام کورتیکوتروفین، این ماده وظیفه تامین انرژی لازم بدن برای مقابله با استرس، شرایط بحرانی و اضطراب را دارد.

در واقع همان چیزی است که به بدن کمک می کند تا بتواند مدیریت هیجان را اداره کند. اما عمر این ماده فقط یک سال است و گاهی به صورت خودکار درمغز ترشح می شود.

برای دانستن این مطلب که چه چیزهایی باعث ترشح بیشتر این ماده در برخی افراد و یا قطع و تاخیر ترشح در افراد دیگر می‌شود، پروفسور سمیعی تحقیقاتی انجام داده است.

نتیجه این تحقیقات چندی پیش در سایت پروفسور سمیعی منتشر شد- نتایجی که برای علم روانشناسی بسیار جالب و بی نظیربود. بنا به دستاوردهای فوق، وقتی شما از منظره ای یا دیدن چیزی لذت می برید و از آن به صورت کلامی تعریف می کنید و یا اینکه اهل به به و چه چه کردن هستید، میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد.

علاوه بر این وقتی شما یک پارچه زیبا، گلبرگ گل یا هر چیز لطیفی را لمس می‌کنید و ازآن احساس خوشایندی دارید، میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می‌یابد.

همچنین، وقتی شما دست یا کف می زنید، حتی دریک کنفرانس و یا در مهمانی و… حتی به مدت زمانی کوتاه، میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می‌یابد.

بنابراین بهتر است از هر چیز لذت بخش که می‌بینید و حس می‌کنید تعریف کنید! خوشا به حال آنانی که عادت دارند چشم‌هایشان را پر از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت کنند! و نیز خوشا به حال آنانی که وقتی قرار است به افتخار کسی کف بزنند، با شور هیجان این کار را می‌کنند.

باید بدانیم که رفتارها و لذت های ما چه بصری و چه لمسی همه باعث کنترل هیجانات و استرس ها در بدن می‌شوند. این گونه رفتار ها را در بدن خود ذخیره و انباشته سازید تا باعث ترشح بیشتر ماده‌های موثر مغز در آرامش شما شود.

یادمان باشد از این لحظه به بعد، لذت‌هایمان را به زبا ن بیاوریم تا مغز هوشیارانه آنها را دریافت کرده و به کار برد.

منبع:همشهری

۱۰ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

توصیه های تغذیه ای به کنکوری ها

مریم شیرمستی گفت: به کنکوری ها توصیه می شود در این روزها تا آزمون سراسری به منظور نگه داشتن قندخون خود در حد طبیعی آب و مایعات را به کافی مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه مصرف روزانه هشت لیوان آب را توصیه کرده و تصریح کرد: مصرف آب کافی فشارخون را در حد طبیعی نگه داشته که همین مسئله سبب خون رسانی مناسب شده و عملکرد مغز را در بهترین شرایط نگه می دارد.

ادامه مطلب...
۰۹ مهر ۹۳ ، ۱۹:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

سخنانی از ائمه اطهار و بزرگان درباره اهمیت مطالعه، کتاب و علم‎آموزی

AWT IMAGE

حضرت علی (ع): کاش میدانستم کسی که از علم بی نصیب مانده چه چیز به ‎دست آورده است. و آن کس که از علم بهرهمند شده چه چیز بدست نیاورده است .

حضرت علی (ع): در علم و ادب بکوشید چه آنکه عالم، عزیز و گران قدر است، اگر چه به خاندان بزرگی منتسب نباشد، اگر چه فقیر و بیبضاعت باشد، و اگرچه جوان باشد (شرح ابن ابی الحدید).

پیامبر اکرم (ص): اطاعت از فرمان الهی و پرستش ذات اقدس او بر اثر علم است ، خیر دنیا و آخرت در پرتو علم بدست میآید، و شرّ دنیا و آخرت از جهل و نادانی دامن گیر انسان میشود (بحار، جلد 1، ص 64).

حضرت علی (ع): شایستهی مرد عاقل آن است که نظر صائب خردمند را بر اندیشه خود بیفزاید و دانش خویش را به علم دانشمندان پیوند دهد (غررالحکم ، ص 384).

حضرت علی (ع): به هر نسبت که دانش آدمی زیادتر میشود توجه خود را به نفس خویش افزون میکند و برای نیل به سعادت و صلاح سعی و کوشش خود را به‎ کار میاندازد (مستدرک 2،ص310).

ادامه مطلب...
۰۹ مهر ۹۳ ، ۱۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami

ده اشتباه که به مغز آسیب میرساند+ شگفتنی ها



1.نخوردن صبحانه
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌کند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2. پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود.
ادامه مطلب...
۰۸ مهر ۹۳ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajadami