رتبه‌های برتر کنکور در دوران عید چه کردند؟

ساغر سید عباس‌زاده، رتبه‌ی ۱ کشوری، رشته‌ریاضی، تهران،  برق دانشگاه صنعتی شریف

در نوروز سعی کردم درس­هایی را که از تابستان تا آن زمان مطالعه کرده بودم، جمع‌بندی کنم و در این مدت توانستم حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از کتاب‌ها را مرور کنم.

 

سیاوش مهران، رتبه‌ی ۱ کشوری، رشته‌ تجربی، مشهد، پزشکی دانشگاه تهران

آخرین روز اسفند و روز اول عید را استراحت کردم و همراه خانواده به دید و بازدید رفتم. از روز دوم عید مرور دروس پایه را شروع کردم. با توجه به این‌که مدرسه یک برنامه‌ی اعتکاف درسی برای دوران نوروز گذاشته بود، ترجیح دادم در منزل مطالعه کنم. روز اول ۱۰ ساعت مطالعه کردم و از روز دوم ۷ تا ۸ ساعت درس می‌خواندم و حدودا روزی ۹ ساعت می‌خوابیدم.

 

امیرعباس حبشی، رتبه‌ی ۲ کشوری، رشته‌ انسانی، آمل، حقوق دانشگاه تهران

جایی نرفتم و کاملا در منزل بودم. همیشه به خودم می‌گفتم اگر فقط امسال از تفریحم بزنم می‌توانم یک عمر راحت باشم.

 

زیبا ابراهیمی لقا، رتبه‌‌ی ۲۲۲ کشوری، رشته ریاضی، هشتگرد، برق دانشگاه شریف

در این دوران از آزمون‌های کتاب‌های مختلف استفاده کردم. تفریح یا مهمانی هم نداشتم. فقط سه روز کم‌تر درس خواندم.

 

مهدیه عابدی، رتبه‌ی ۸ کشوری، رشته‌ انسانی، اراک، حقوق دانشگاه تهران

روز اول عید تا ساعت ۱۱ صبح درس خواندم و بعد از ظهر برای دید و بازدید به خانه‌ی مادربزرگم رفتم و تا نیمه‌های روز دوم آن‌جا بودم. چون روحیه‌ی خوبی نداشتم فقط چند روز توانستم ۱۲ ساعت در روز مطالعه تعیین شده در برنامه‌ام را اجرا کنم و بقیه روزها تقریبا ۸ تا ۹ ساعت در روز درس ‌خواندم. دروسی مثل ریاضی، منطق، ادبیات و عربی را فقط تست زدم و در دروسی مثل تاریخ و جغرافیا در کنار تست، درس‌ها را هم مرور ‌کردم.

 

امیرحسین توکلی، رتبه‌ی ۷ کشوری، رشته‌ ریاضی، تهران، مکانیک دانشگاه شریف

۱۷ روز با جمعی ۵۰ نفره از دانش‌آموزان به اردویی در دماوند رفتیم. فقط روزهای اول، دوم و سیزدهم فروردین را تعطیل بودیم. هر روز ساعت ۵:۳۰ تا ۶ برای نماز صبح بیدار می‌شدیم و بعد از نماز کسانی که درس‌های روز قبل را تمام نکرده بودند درس‌های عقب‌افتاده را مطالعه می‌کردند. به طور جدی از ساعت ۸ تا ۱۲ شب درس می‌‌خواندیم. در طول این دوره تنها تفریح ما دیدن بازی پرسپولیس و استقلال از تلویزیون بود.

 

فاطمه طالقانی، رتبه‌ی ۱۱ کشوری، رشته‌ انسانی، حقوق دانشگاه تهران

به مسافرت و دید و بازدید نرفتم و سعی کردم بیش‌تر وقتم را به مطالعه‌ی درس ریاضی اختصاص بدهم. در این ایام حدودا روزی ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.

 

مهسا حاتمی، رتبه‌ی ۱۱۳ کشوری، رشته تجربی، خوی، پزشکی دانشگاه تهران

دو روز اول عید درس نخواندم، در روزهای بعد تست­های عمومی پنج گروه آزمایشی در چند سال اخیر را زدم که خیلی به من کمک کرد. در این ایام بیش­تر، درس­های پیش را می­خواندم و در روز حدود ۷ تا ۸ ساعت مطالعه داشتم.

 

سحر صدری‌زاده، رتبه‌ی ۳ کشوری رشته‌ ریاضی، تهران، رشته‌‌ی برق دانشگاه شریف

روزی ۱۳ ساعت درس می‌‌خواندم و بیش‌تر وقت‌ام را روی مرور درس‌های پایه گذاشتم. هفته‌ی اول درس‌های عمومی و هفته‌ی دوم درس‌های اختصاصی پایه را می‌خواندم و بعد از مرور، تست درس‌ها را می‌زدم. تفریح من فقط دیدن فیلم در روزهای جمعه‌ها بود.

 

زهرا احسانی، رتبه‌ی ۱۶ کشوری، رشته‌ تجربی، چمستان، پزشکی دانشگاه تهران

درس‌های سال دوم، سوم و پیش ۱ را دوره می‌کردم که البته مرور درس‌های سال سوم تا ۱۹ فروردین طول کشید. روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم و فقط روز ۱۳ فروردین استراحت کردم. در این ایام از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده می­کردم و همراه با تست، مطالب را مرور می‌کردم.

مهرداد قربانی فرد، رتبه‌ی ۱۶۵ کشوری، رشته انسانی، پارس آباد، حقوق دانشگاه تهران

چون قبل از عید خوب درس خوانده بودم در این دوران اصلا درس نخواندم و فقط تفریح کردم. در این دوران مرور درس‌های سال دوم و سوم دبیرستان و زدن تست عربی را توصیه می­کنم.

 زهره جهانی، رتبه‌ی ۷۱۶ کشوری، رشته تجربی، شیروان، پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد

فقط صبح روز اول عید را استراحت کردم و از بعد از ظهر آن  شروع به درس خواندن کردم. روزانه ۱۳ ساعت مطالعه داشتم و فقط تستی درس می­خواندم. دروس عمومی پایه و پیش را در این دوره به صورت تستی مرور کردم و در درس‌های اختصاصی تنها مباحثی را که عقب بودم تست زدم.

 

مهرداد عبدی، رتبه‌ی ۶۵۳ کشوری، رشته ریاضی، اهر، مهندسی نفت دانشگاه شریف

در روز ۸ تا ۹ ساعت درس می­خواندم  و در کنار مرور درس‌های سال دوم و سوم، تست هم کار می‌کردم. بیشتر وقتم را روی درس­های اختصاصی گذاشته بودم.