بسیاری از داوطلبین ورود به دانشگاه در ماه های ابتدایی درس خواندن را جدی نگرفته و یا به صورت منظم اقدام به این کار نمی کنند. باید بدانید که درس خواندن باید منظم بوده تا شکل گیری مطالب در حافظخ کوتاه مدت و سپس بلند مدت شما به درستی صورت بگیرد در غیر این صورت، هاله ای از مطالب در ذهن شما باقی می ماند که بدین ترتیب نمی توانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

قبولی در کنکور، چه کارشناسی ارشد و چه کارشناسی، نتیجه خوب گرفتن و رسیدن به موفقیت آرزو و خواسته هر جوانی است همچنین والدین نیز خواستار این هستند تا فرزندانشان با نتیجه گیری درست و صحیح و کسب موفقیت به یک جایگاه خوب در جامه رسیده و شخصیت بگیرند. هیچ انسانی خواستار عدم موفقیت و شکست نیست بنابراین همه در حال تلاش برای رسیدن به موفقیت از راه های متعدد هستند و آن کسی پیروز است تا بتواند برنامه خود را اجرا کرده و به آن چیزی که در ذهنش دارد برسد. گاهی موفقیت یک فرد برای دیگری شکست محسوب شده و یا آنچه که برای فردی شکست است آرزوی یک جوان دیگر می باشد و این بسته به تلاش و هدف هر فرد دارد.

در راه طی کردن این مسیر به سوی موفقیت همواره مشکلاتی پیش می آید و در این مسیر نیاز به مشاوری کاردان حس می شود بنابراین برای رسیدن به موفقیت همواره می بایست از تجربیات دیگران استفاده کرد. یکی از گذرگاه های رسیدن به موفقیت در زندگی کنکور می باشد. هرساله عده ای زیادی از جوانان به منظور رسیدن به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود تلاش می کنند. برخی در این راه کوتاهی کرده و کمی دیرتر به فکر درس خواندن و رسیدن به دانشگاه می افتند اما باید بدانید همانطور که گفتیم فردی موفق است که مسیر تعیین شده را به خوبی پیموده و به هدف خود برسد بنابراین مهم نیست کی شروع می کنید مهم این است که بخواهید و به انتهای مسیر برسید.

سوالی که در مدارس و یا پیش مشاوران تحصیلی بسیار شنیده می شود این است که اگر همین الان شروع کنم می توانم قبول شوم؟

بلی باید در نظر گرفت که فردی که زودتر شروع می کند جلوتر از شما بوده اما شما با تلاش و کوشش می توانید به او برسید نباید نا امید شد در ابتدا باید به خودتان اعتماد داشته و امید بدهید شاید مهمترین گام برای شروعی خوب همین است اینکه خودتان را باور کنید سپس بدانید که هیچوقت دیر نیست فقط کافیست بخواهید و اراده کنید. حال مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی راهنمایی هایی را برای شما داوطلبانی که فکر می کنید دیر شده است دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

در ابتدا لیستی از دروسی که در کنکور می آید و باید آن را مطالعه کنید تهیه کنید سپس آنها را به سه گروه ضعیف متوسط و قوی تقسیم کنید. گروه ضعیف گروهی از دروس هستند که شما اصلاً تسلط بر روی آنان ندارید، گروه متوسطی دروسی هستند که شما تسلط کافی بر روی آن ندارید و گروه قوی دروسی هستند که شما می توانید به خوبی از پس آنها بر بیایید. باز هم تاکید می کنید در ابتدا باید بخواهید تا به موفقیت برسید پس از همین امروز با قدرت شروع کنید. یادتان نرود که صبح شما از ساعت 5 شروع شده و تا ساعت 11 شب ادامه دارد. در این میان نیز از ساعت 1 تا 2 ظهر نیز زمان استراحت شما است. روز خودتان را به سه قسمت تقسیم کنید. صبح را به گروه درسی ضعیف اختصاص می دهید زیرا گیرایی خوبی برای این دروس دارید سپس ظهر گروه دوم و شب که خسته شده اید گروه سوم را مطالعه می کنید. باید در این مسان زمانی را برای تست زنی قرار دهید که بعد از ظهر بهترین زمان است. بین هر گروه درسی به خودتان استراحت دهید تا ذهنتان آرام شود و آماده مطالعه بعدی. اگر با همین روند ادامه دهید مطمئن باشید که موفقیت خارج از دسترس نبوده و می توانید بر روی همان صندلی در دانشگاه مورد نظرتان نشسته و رشته محبوبتان را بخوانید و فرا بگیرید.

پس از همین امروز بخواهید و شروع کنید. کمی تحمل سختی به شیرینی موفقیت می ارزد. هیچگاه دیر نیست.