راهیان دانشگاه سلام
همین امروز که این مقاله را را می خوانید، روز شروع شما برای مارتن کنکور است. قانون عمل و عکس العمل نیوتن کاملاً در کنکور صادق است. هر چقدر بیشتر و البته مفهومی تر درس بخوانید، نتیجه بهتری می گیرید. بنابراین از امروز یک برنامه خوب و در حد توانتان را طراحی کنید و طبق آن عمل نمایید. این برنامه می تواند هفتگی یا ماهانه باشد. لازم نیست برنامه بسیار سنگین باشد کافی است برنامه شما معتدل ولی دائمی باشد و شما را اهسته و پیوسته به مقصد دانشگاه برساند. چند مورد مهم می بایست در برنامه شما اعمال شود.

1. در برنامه یک روز حتما بیش از یک درس را قرار دهید. اگر شما از آن جمله دانش آموزانی هستید که عادت به خواندن یک درس در ساعات طولانی دارید، برای اصلاح این رفتار برای شروع در هر روز خواندن سه درس را در برنامه ریزی خود قرار دهید.
2. زمانهایی را برای جبران عقب ماندگی خود قرار دهید. زیرا ممکن است شما نتوانید برنامه را بطور کامل انجام دهید دور آن دروس را در برنامه خط قرمز بکشید و در فرجه ایی که خودتان در برنامه اتان قرار داده اید آن درس را به اتمام برسانید. این فرصت می تواند یک روز و یا یک یا چند وعده درسی باشد. این روش ضمانت اجرای برنامه شماست.
3. با توجه به آنکه تقریباً نیمی از سوالات کنکور از دروس پایه است. اکنون بهترین زمان برای مرور و رفع نواقص احتمالی شما در کنار دروس مرتب در دوره پیش دانشگاهی است. در برنامه خود سهم دروس اختصاصی را نسبت به دروس عمومی بیشتر کنید. برای مباحثی مانند مثلثات که شروع آن از ریاضی دوم است، حتماً خلاصه ایی تهیه کنید. هرچند که این کار بسیار وقت گیر است ولی در آینده نزدیک متوجه کاربردی بودن این روش خواهید شد. مدت زمانی را برای خلاصه نویسی در برنامه خود اختصاص دهید.
4. مرور مطالب را در نظر بگیرید. اگر تمامی مطالب بصورت مسلسل وار و بدون تکرار خوانده شوند بهمان سرعت هم فراموش می شوند. رمز موفقیت در کنکور تکرار است.
5. برای تست زدن عجله نکنید. در برنامه، زمان تست هر درس اختصاصی را یک روز و دروس عمومی را دو روز بعد از خواندن آن درس قرار دهید. این روش 2 مزیت دارد، اول آنکه با خواندن تست ها درس دوره می شود و دوم مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه طولانی مدت شما انتقال می یابد.
نکته آخر آنکه برنامه ریزی در حد کلان بسیار مشکل است بهتر است یک آموزشگاه معتبر را برای  آزمون های منظم و دوره ایی انتخاب کرده و برای همگام بودن با بودجه بندی آن برنامه ریزی کنید. لطفاً از درس خاصی در بودجه بندی آزمون انتخابی، صرف نظر نکنید.

lمنبع:مبتکران