گفتگو با بهنام مرادی رتبه ۱۰ منطقه ۳ رشته ریاضی از شهربابک

کارشناس برنامه: مازیار شیروانی مقدم

الان در چه رشته‌ای و در کدام دانشگاه درس می‌خوانید؟

بهنام مرادی رتبه ۱۰ منطقه ۳ رشته ریاضی برق دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خوانم.

ما در برنامه‌ی دیگر هم که با دوست شما محمد مهدی بهزادی رتبه ۲ منطقه ۳ از شهر شما صحبت می‌کردیم و می‌پرسیدیم که چگونه از شهر شما رتبه‌های تک‌رقمی داشتیید، دلیلش را برنامه‌ریزی و پشتکار و توجه والدین به تحصیل می‌دانست. گویا شما از سال چهارم دبستان به کانون آمده‌اید چه شد که تصمیم گرفتید که به کانون بیایید؟

۹ سال کانونی بودم و از چهارم دبستان به کانون آمدم. من تصمیم گرفتم که در یک آزمون برنامه‌ای شرکت کنم و بررسی کردم و دیدم قلم‌چی آزمون‌های بهتری دارد در نتیجه آن را انتخاب کردم و ادامه دادم.

آیا غیبت داشتید؟

من در طول این سال‌ها ۵ غیبت داشتم.

زمانی که تصمیم گرفتید در آزمون‌ها شرکت کنید تصمیم خود شما بود یا والدین شما؟ با توجه به این‌که کلاس چهارم ابتدایی بودید.

من علاقه داشتم به کانون بیایم و خانواده هم موافق بودند.

برنامه راهبردی را چگونه اجرا می‌کردید؟

هر دو هفته باید برای آزمون آماده می‌شدیم و من سعی می‌کردم مطالب را بخوانم طبق آن برنامه و شرکت کنم و چوناین برنامه طوری طراحی شده بود که یک مطلب بارها گفته می‌شود و تکرار می‌شد و این خیلی به من کمک می‌کرد که بتوانم مطالب را جمع‌بندی کنم.

برنامه‌ریزی شخصی را چگونه انجام می‌دادید؟

بعد از آزمون‌های جمعه برنامه ‌می‌ریختم و مشخص می‌کردم که چه مباحثی را می‌خواهم مطالعه کنم.

آیادفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله

باعث نظم ذهنی می‌شد و متوجه می‌شدم چه مباحثی را کمتر و کدام را بیشتر کار کرده‌ام و وقتی با کارنامه آزمون مقایسه می‌کردم خوب خوانده‌ام نتیجه‌اش را گرفته‌ام و به تعادل بین قسمت‌های مختلف درس‌ها می‌رسیدم.

منابع مطالعاتی شما و منطق انتخاب شما چه بود؟

بیشتر از کتاب‌های آبی استفاده می‌کردم و در دوران جمع‌بندی هم از تست‌های کنکورهای اخیر که در کتاب آبی طبقه‌بندی شده است و کتاب جمع‌بندی زرد که خیلی مفید بودند.

اگر برنامه آزمون‌ها با مدرسه هم‌خوانی نداشت چه کار می‌کردید؟

من با برنامه کانون کار می‌کردم چون ایمان داشتم اگر با برنامه آزمون‌ها پیش بروم حتی اگر از برنامه مدرسه عقب هم باشم به مرور به آن خواهم رسید و همه موارد را پوشش می‌دهد و در نهایت به یک جمع‌بندی خوبی برسم.

آیا مجله آزمون را می‌خواندید؟ کدام قسمت را بیشتر مطالعه می‌کردید؟

بله مصاحبه با رتبه‌های برتر را خیلی دوست داشتم.

آیا به سایت کانون سر می‌زدید؟

هفته یکی دوبار به سایت کانون مراجعه می‌کردم.

آیا رتبه‌های برتر و دیگر رقبای خودتان را می‌شناختید؟

چون اکثر دانش‌آموزان خوب و قوی در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنند بله نسبت به آن‌ها شناخت پیدا می‌کنیم.

عوامل موفقیت خودتان را در چه می‌دانید؟

اول که خدا کمکم کرد و دوم والدینم را در موفقیتم موثر می‌دانم و سپس آزمون‌های برنامه‌ای کانون و تلاش خودم.