کسی که توانست رتبه یک کنکور سراسری 93 را بدست بیاورد وزیست را 100 بزند


گفتگو با رتبه 1 کشوری کنکور تجربی 93: سیدشایان پورمیربابایی

سید شایان پورمیربابایی از  آستانه اشرفیه رتبه 1 تجربی کشور

سید شایان پورمیربابایی  هستم از دوم دبیرستان به کانون آمدم و میانگین ترازم در آزمون های امسال  کانون  8464 بود.

من در سه سالی که در آزمون های کانون شرکت می کردم ، اصلا غیبت نداشتم.

 ( 63 آزمون بدون غیبت )

در مدرسه استعدادهای درخشان لنگرود درس خواندم.

شما اهل آستانه اشرفیه هستید . در مدرسه استعدادهای درخشان لنگرود درس می خواندید و در آزمون های کانون شهر لاهیجان شرکت داشتید. آیا دلیل خاصی وجود داشت؟

در آستانه مدرسه استعداد درخشان نداریم و به همین دلیل در آزمون ورودی استعداد درخشان لنگرود شرکت کردم و پذیرفته شدم. از طرفی بیشتر همکلاسی های من در مدرسه در نمایندگی لاهیجان در آزمون ها شرکت می کردند. من هم برای حفظ رقابت نمایندگی لاهیجان را برای آزمون دادن انتخاب کردم.آقای سعید مفیدی آستانه رتبه 2 کشور رشته ریاضی سال 90 هم که اتفاقا همسایه ما هستند ، شرایطش مشابه من بود .

ساعت مطالعه تان چقدر بود ؟

به طور میانگین هفته ای 55 تا 60 ساعت مطالعه داشتم.

آیا مشاور خصوصی داشتید؟

خیر

پشتیبان شما در شهر شما چه کسی بود ؟

آقای زاهدی

و پشتیبان ویژه شما چه کسی بود ؟

پشتیبان ویژه ام آقای عقیل زربینی رتبه 5 منطقه 3 سال 92 بودند. هر دو مشاوره های خیلی خوبی به من دادند و از تجربیات آنها استفاده کردم.

آیا معلم خصوصی داشتید یا به آموزشگاه خصوصی می رفتید؟

خیر از همان معلم های مدرسه استفاده می کردم.

با توجه به اینکه از شهر کوچکی بودید آیا احساس نمی کردید که امکانات کمتری نسبت به شهرهای بزرگ دارید؟

خیلی کم اما فکر می کردم اگر ضعفی وجود داشته باشد ، می توانم با پشتکار خودم آن را برطرف کنم.

آیا تا روز آخر به مدرسه می رفتید ؟

بله تا آخرین روزها به مدرسه می رفتم.

آیا درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و بعد بتوانید با انتخاب روش درست برای خودتان ، چالشتان را با آن درس حل کنید؟

ادبیات فارسی – سعی کردم از تست بیشتر استفاده کنم و مطالب حفظی را چندین بار دوره کنم.

درصدهای کنکورتان را می گویید؟

ادبیات 89.4  عربی94.7   دینی 94.7    زبان89.4     زمین64     ریاضی 86.7      زیست100

فیزیک95.6    شیمی 97.2

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث موفقیت شما شد، چه بود ؟

درجه اول لطف خداوند ، سپس پشتکار خودم و کمک های والدین و معلمان . تلاش و پشتکار فراوانی داشتم اگر هم ناامید می شدم با پدر و مادرم صحبت می کردم. مادرم مشاوره های خیلی خوبی به من دادند.

شغل پدر و مادرتان چیست ؟

هر دو معلم زبان انگلیسی هستند.

یک مقدار می توانید از مطالعه ی خود در طول دوران تحصیل خود بگویید زیرا ممکن است افرادی باشند که بخواهند بدانند چگونه می توان رتبه 1 شد؟

از دوران ابتدایی خوب درس خواندم و وارد مدرسه استعداد درخشان شدم. اول دبیرستان را خیلی جدی نگرفتم اما از سال دوم دبیرستان به طور جدی کارم را برای کنکور شروع کردم و سال سوم با قدرت بیشتری درس خواندم.

و سخن پایانی؟

اول از خداوند منان سپاسگذارم و سپس از پدر و مادر و دوستان و آشنایان ومعلمان و کادر آموزشی مدارس ام ابتدایی ( مدرسه میعاد و غدیر آستانه ) و راهنمایی و دبیرستان ( مدرسه استعدادهای درخشان لنگرود ) کمال تشکر را دارم.

 


:کارنامه کنکور

 

ادبیات فارسی

89.4

عربی

94.7

معارف

94.7

زبان

89.4

زمین شناسی

64

ریاضیات

86.7

زیست شناسی

100

فیزیک

95.6

شیمی

97.2

چگونه زیست کنکور را 100بزنیم؟