روش‌های مطالعه درس فیزیک از زبان رتبه‌های برتر کنکور

در مطلب زیر رتبه‌های برتری که درس فیزیک نقطه قوت پایدار آن‌ها بوده (همیشه در آزمون‌ها و امتحان‌های مدرسه نتیجه‌ی خوبی از این درس می‌گرفته‌اند و در کنکور نیز درصد بالایی کسب کرده‌اند) به صورت تیتروار روش مطالعه خود را بیان کرده‌اند:

محسن امیرسبتکی                              رتبه ۵ منطقه ۳          

۱-مهم‌ترین نکته‌ای که در حل سؤال‌های فیزیک به من کمک می‌کرد این بود که به آخر سؤال توجه می‌کردم و دقیقاً روی بدست آوردن جوابی کار می‌کردم که سؤال می‌خواهد نه جوابی که خودم پس از حل بر اساس دانسته‌های فکری ام بدست آورده‌ام.

۲-پیش خوانی کتاب درسی قبل از کلاس برای من مؤثر بود.

۳- تمرین و مثال کتاب درسی را حل می‌کردم.

۴-ابتدا درسنامه کتاب آبی را می‌خواندم و سپس به حل تست می‌پرداختم.

۵- فرمول‌هایی را که از حل تست‌ها یاد گرفته بودم ، در کتاب درسی می‌نوشتم.

۶- پاسخ تشریحی کتاب آبی را تمام و کمال مطالعه می‌کردم.

۷-از این درس زیاد تست می‌زدم.

حامد چوقادی            رتبه ۳ منطقه۲

من به درس فیزیک علاقه داشتم، در کلاس درس را به خوبی گوش می‌دادم و در همان کلاس مطلب را یاد می‌گرفتم.

به مسائل دید کلی و چند وجهی داشتم و بین مفاهیم مختلف فیزیکی ارتباط برقرار می‌کردم.

به دلیل علاقه‌ام به فیزیک ، مطالعه آزاد هم در این زمینه داشتم.

احسان ابراهیمی           رتبه ۱۱ منطقه ۲

من با وجودی که رشته ام تجربی بود به درس فیزیک علاقه زیادی داشتم،زیرا؛

الف) در درس فیزیک امکان لمس وقایع وجود دارد مخصوصاً در مبحث‌های حرکت و دینامیک.

ب)امکان حل سؤال با روش های ابداعی و روش های خلاقانه وجود دارد.

مواردی که باعث شد من در درس فیزیک قوی شوم این بود که:

۱-فیزیک را مفهومی یاد می‌گرفتم و به حفظ فرمول نمی‌پرداختم.

۲-منابع مطالعاتی استاندارد داشتم. با توجه به این که کتاب درسی فیزیک تغییرات چندانی نداشته، تست‌های کنکور در این درس بسیار زیاد است و من فقط با تست کنکور این درس را کار می‌کردم.

پوریا یاراحمدی           رتبه ۳ کشور

در درس فیزیک بعد از تسلط بر مفاهیم ،با زدن تست زیاد سرعت و مهارتم را افزایش دادم.

بهنام امینی    رتبه ۷ منطقه ۲

درس فیزیک را ابتدا عمقی می‌خواندم یعنی مطالب را به صورت مبحثی و ثابت کردن فرمول‌ها برای خودم یاد می گرفتم و بعد با کارکردن تست‌های کنکور تمرین می کردم.

احسان صالحی                   رتبه ۷ منطقه ۳

قبل از حل تست، ابتدا درس نامه کتاب آبی را مطالعه‌ می‌کردم و سپس به حل سؤالات تشریحی می‌پرداختم و بعد از این مراحل به حل تست می‌پرداختم.

علی کیهانی             رتبه ۶ شاهد

اول کتاب درسی را مطالعه می‌کردم، سپس به حل تمرینات کتاب درسی می‌پرداختم و با تعمق گاهی به طرح سؤال می‌پرداختم (مثال و تمرین‌های کتاب را به تست تبدیل می‌کردم.) در مرحله آخر  از روی کتاب آبی تست می‌زدم.