خلاصه : چه عوارضی در پی دارد و راههای ترک آن چیست ؟
 اول از همه مختصری پیرامون زیانهای این عمل خطرناک صحبت می کنیم و بعد به راههای ترک آن را می پردازیم . از عواقب این عمل به طور خلاصه عبارتند از : نقصان حافظه ، خرابی اشتها ، مشکل هضم شدن ، تنگی نفس ، تغیی اخلاق و مزاج به طور غیر عادی ، حسد و غم و کدورت ، مالیخولیا ، فقر الدم ( کم خونی ) ، گوشه گیری ، ریزش مو ، ضعف چشم و گوش، لاغری و ضعف و سستی ، کمر درد ، عدم اقتدار کلی در بدن و هزاران مورد دیگر که آوردن آن خود کتابی می شود .
یک مسئله ی دیگری که اینجاست این است که اغلب سایتهای سکسی برای این که مشتریان خود را حفظ کنند و علاوه بر آن بر تعداد آن بیافزایند این است سعی دارند که عمل استمنا را خوب و بلکه مفید جلوه دهند که بازار خود را داغ تر کنند و این گونه جوانان را به سوی خود بکشانند با توجه به این که در کشور ایران که یک جو خفقان جنسی بر آن حاکم است و تدابیر ناکارامدی که اکثر جوان را به سمت این عمل می کشاند باعث شده است که آمار آن از سایر کشورها به نسبت جمعیت بالاتر رود .

استمنا غیر قابل کنترل است :
یکی از هولناکترین خطرات آن این است که این عادت شوم به هیچ وجه قابل کنترل نیست و با توسعه روز افزون به صورت اعتیاد در می آید و اراده را ضعیف می کند و به صورت افراطی عجیبی گسترش یافته و هر گونه محدودیتی را در هم می شکند . البته درست است که هر گونه افراط حتی از طریق مشروع نیز زیانبار است ولی گذشته از تفاوت های اصولی که میان اشباع از طریق طبیعی این غریزه و اشباع از طریق غیر طبیعی ، فراهم شدن شرایط مشروع و طبیعی آن در همه حال ممکن نیست در حالی که این عادت شوم نیاز به فراهم آوردن هیچ هیچ شراطی خاصی ندارد فلذا به صورت خطر ناک در زندگی مبتلایان رخنه کرده و ریشه می داوند .
با توجه به اهمیتی که این مسئله دارد و دخالت آن در سرنوشت جوانان لازم است که همه جوانان نکاتی را که در ذیل این مقاله به آن اشاره می کنیم را بدقت بکار ببندند . مبتلایان نیز باید بدانند برای ترک این عادت هیچ وقت دیر نیست قبل از هر چیز تصمیم و پس به کار بستن .

اکنون که یک سری از مطالب روشن شد چندی نکته در مقدمه ترک این عمل است که خلاصه وار به آن می پردازیم:
الف)اولین مطلب مهمی که باید به آن توجه شود این است که این عمل با تمام آثار بدی که دارد قابل درمان است و به گواه پزشکان عمل کردن به این دستورات به طور حتم پاسخ می دهد . قابل توجه این است که بیشتر آثار شومی که بواسطه آن بوجود آمده است در مدت نسبتا کوتاهی پس از قطع آن بر طرف می شود زیرا که نشاط و نیروی جوانی می تواند بیشتر ضایعات گذشته را جبران کند . یک مسئله دیگری که باید به آن دقت شود این است که هیچ وقت یاس و ناامیدی را به خود نباید راه داد بنابر این نخستین و لازم ترین موضوعی که باید به آن توجه داشت همان امکان سریع ترک این عادت و نجات از عواقب آن است .
ب) همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت . البته ممکن است که خیلی از جوانان این گونه برداشت کنند که ما قادر به تصمیم نیستیم و اداره از ما سلب شده است و بارها شکستیم ولی مسئله اینجاست که شما همین مقدار اراده دارید که درجائی که شرایط آن نیست این کار را انجام دهید و همین مقدار کفایت می کند . و اگر بارها تصمیم گرفتید و شکستید باید توجه داشت که شکست مقدمه پیروزی است .چنان چه علی (ع) می فرماید : افراد با ایمان همچون کوه سرسخت و با استقامتند .
خوب همانطور که گقتیم خطر و زیان استمنا (masturbation)که گاهی یک افسانه تارخی اونانیسم نیز نامیده می شود اگر چه غیر قابل انکار است زیرا به زودی شکل اعتیاد به خود می گیردکه گاه در یک روز چندین بار دامن مبتلایان خود را می گیرد و حتی طبق اعتراف بعضی ها کارشان به جائی رسیده است که تنها با تصور و فکر کردن بدون هیچ گونه عمل دیگری منی از آنها دفع می شود . خوب زیاد سر شما را درد نمی آورم و می روم سراغ اصل مطلب:
این راهها در ابتدا و اولین نظر ساده است ولی عمل به آن فوق العاده موثر است :

1))اجتناب از هر گونه تحرک جنسی ::: اگر کسی انتظار داشته باشد که هر شب در برابر برنامه سکسی و فیلمهای مستهجن باشد و قمست مهمی از وقت گرانبهای خود را به مطالعه رمانهای عشقی و عکسهای شهوت انگیز باشد و در کوچه و خیابان به اندام دختران و زنان نگاه کند و با این حال بخواهد که هیچ گونه آلودگی پیدا نکند سخت در اشتباه است . این گونه تحریکات مصنوعی که هیچ گونه ضرورتی ندارد مسیر فکری هر جوانی را از مسائل اصولی تغییر می دهد و به سوی مسائل جنسی حاد می کشاند . این تحریکات دائمی بهترین فصول زندگی یعنی دوران جوانی را بر باد می دهد و اعصاب جوانان را در هم می کوبد . پس لازم است که همه مبتلایان بشدت از این امور بپرهیزند و از دیدن این فیلمها و مطالعه رمانها و عکسها و چشم چرانی های بی مورد و عمدی اجتناب کنند و اعصاب نیرومند خود را باعصاب دائمی تضعیف نکنند . و برای این کار لازم است خود را به کارهای دیگری مثل روزه گرفتن ، ورزش ، مطالعه ، و... سرگرم کنند .

2)) پرهیز از تنهائی ::: این گونه افراد باید بدون هیچ قید و شرطی از تنهائی بپرهیزند و بشدت از آن دوری کنند و هرگز تنها نباشند ، در خانه تنها نمانند ، شب در اتاق تنها نخوابند ، تنها برای مطالعه و یا کار دیگری به نقاط خلوت نروند و به محض این که در محیطی احساس تنهائی کردند از این محیط بیرون روند . و اگر نخستین تحریکی متوجه انان شد بلافاصله خود را سرگرم کار دیگری کنند . و این یکی از مهمترین و موثر ترین راه مبارزه این عمل استمنا است و باید از تنهائی بپرهیزند.

3)) پرهیز کامل از معاشرت با مفاسد ::: از معاشرت با افراد منحرف و مبتلا به این عادت در همه اوقات مخصوصا دوران مبارزه باید به طور مطلق دوری جست. نقش معاشران بد و فاسد در ابتلای به این انحراف و ادامه آن بسیار عجیب است آنها برای این که کمتر احساس بدبختی و گناه کنند سعی می کنندکه افراد دیگری را نیز مبتلا سازند و به سرنوشت خود مبتلا کنند . این یکی از راههای مهم ترک این عادت است .

4)) ورزش::: معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزش مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به این عمل معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .

5))تلقین و اراده و تقویت آن :::برای این که این عادت ترک شود نخست باید اراده را تقویت نمود و به گفته پزشکان باید تلقین را بصورت چندین روز پشت سر هم انجام دهند . همه روزه در محل آرامی که چیزی فکر آنها را به خود مشغول نسازد فکر خود را متمرکز ساخته و به خود تلقین کنند و از مطالعه کتابهای روانی برای تحکیم و رشد شخصیت غفلت نورزند .

6)) عادتی باید جانشین شود ::: این مورد را خودتان بهتر از بنده می دانید که برای ترک هر عادتی باید عادت دیگری جایگزین آن شود و به عبارت دیگر انرژی خاصی که تحت تاثیر انگیزه عادت در آنها ایجاد می شود باید به سمت دیگری کشیده شود تا شاهد هیچ گونه واکنش نامطلوبی نباشد.

7)) رژیم غذائی مناسب ::: ترک این عمل و داشتن رژیم مناسب غذائی کامل و سالم موجب تقویت عمومی می گردد و نیز در مبارزه با این عادت که عامل ضعف اعصاب است سرچشمه می گیرد تاثیر قابل توجهی دارد . استحمام با آبا سدر اگر هوا اجازه می دهد خیلی مفید است .

8)) مورد آخر هم ازدواج است برای آنهائی که توانائی و در موقعیت سنی و شغلی مناسبی هستند بسیار مفید است .
این مختصری از شیوه های ترک استمنا است و عمل به آن حتی در فقط در طول یک ماه 100 درصد پاسخ می دهد .
با سپاس

راه درست و علمی

 

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه :

روزه گرفتن - خویشتن داری ـ ورزش ـ ایمان ـ مطالعه درسی بیشتر ـ پر کردن اوقات فراغت ـ عدم تنهایی ـ رفتن به محیط مثبت و پر انرژی مثل کتابخانه ـ امکان ازدواج ـ قوی کردن اراده ـ مبارزه با شیطان درون ـ گفتن جمله جادویی : من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم !  ـ احترام به خود و زندگی مشترک با همسر خود چه در حال و چه در آینده ...


۱. نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه ، اعتقاد و ایمان به درمان ‏پذیری آن و دوری از یأس و نا امیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک اعتیاد و عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.
بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با ایک اعتیاد  برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد
۲. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏

ویکتور پوشه - روان شناسِ فرانسوی - می‏گوید: افراد مبتلا به این استمناء بیمار گونه و اعتیادی ، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.


پل ژاگو بر آن است که: «تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است»
۳. سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
۴. از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
۵. از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود
۶. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی ‏های تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
۷. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم ‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب - اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
۸. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
۹. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابیدن).
۱۰. از دست‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ورزی کرد!
۱۱. هرگز نباید به رو خوابید.

۱۲. به منظور تخلیه انرژی - زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.
۱۳.  برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و … پر کند.
۱۴.سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.
۱۵. هرگاه  مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی  بسیار مفید است.

یک داستان: صبح یکی از روزهای زمستان زنبور کوچکی که نمیدانست چگونه وارد اتاقی سرد و خاموش و کم نور شده بود پرواز کرد تا به سوی روشنایی دور دست برود که ناگاه در میان پنجره به جسم سختی خورد که دیده نمیشد و اصلاً معلوم نبود از کجا آمده است. زنبور داستان ما از آنجا که به زندگی و تلاش اعتقاد داشت عقب رفت و یک بار دیگر به پنجره هجوم آورد اما اینبار هم به ناگاه متوقف شد و در آستانه پنجره افتاد. اما زنبور داستان ما از آنجا که .... . صبح روز بعد خدمتکار پیر خانه در حالیکه لاشه سرد و یخ زده و بی روح زنبور را در سطل خاکروبه می انداخت متوجه باد سردی شد که از گوشه شکسته شیشه پنجره به درون می آمد. خدمتکار مثل همیشه سرتکان داد و رفت. راستی به نظر شما اگر کسی بود که به زنبور کوچولو بگوید کمی بالاتر بیاید و آن گوشه دیگر شکسته پنجره را هم امتحان کند الان زنبور داستان ما به جای سطل آشغال به کندوی گرم و پر از خوشبختی زنبورها برنمیگشت؟

توصیه ما به همه دوستان عزیز:خود ارضایی در حکم همان شیشه برای زنبور است . یک کمی عقب بیایید و حواستان به آن گوشه شکسته دیوار سرد و نامرئی روبرو باشد. موفق باشید.

دوستان، برای ترک سکس اندیشی و به تبع آن خود ارضایی و ... بدون برنامه ریزی نمی توان عمل کرد. پایه های اساسی این برنامه ریزی یکی مبارزه با خیالات آلوده و جایگزین کردن آن با افکار واقعی نشاط برانگیز و سالم است ؛ به طوری که برنامه روزانه شما آن قدر پر باشد که اصلا فرصت خیالبافی و سکس اندیشی نداشته باشید. دیگری نیز ایجاد ذهن سالم ، برنامه ریزنده و نظم بخشنده منطقی است در کارها و برنامه های زندگی.

 

نوع مطلب : راههای کاهش شهوت آقایان مجرد ،

 مبارزان هوس

1- مصرف سیپروترون استات 50 میلی گرمی

استفاده از سیپروترون استات (که در انحرافات جنسی مثل استمنا از آن استفاده می شود ویا افرادی که به طور مکرر دچار التحام در خواب هستند از آن استفاده می کنند. حتما در این مورد با پزشک صحبت کنید چون این دارو شهوت شما را کاملا صفر می کند. )

2- مصرف دم کرده دارچین
3-استفاده از فینا سترید 1%( البته با مشاوره با پزشک)

4- گوشت حیوانات حلال گوشت ماده مثل گاو گوسفند

5- دوش گرفتن با آب سرد

6- رفتن به استخری که آب سرد دارد

7- خوردن دم کرده گل گاو زبان (به علت دار بودن مقدار زیاد پتاسیم باعث می شود شخص در اثر شوک در خواب یا بیداری ملتحم نشود)

8- شستن دستگاه تناسلی با آب سرد

9- بستن کمر موقع خواب

10- عدم تجسم مناظر شهوت انگیز

11- هنگام خستگی کامل به تختخواب رفتن

12- خوردن کافور( البته باید در مصرف این ماده باید احتیاط کرد زیرا زیادی آن سمی می باشد.)

13- خوردن دلستر

15- خوردن غذاهای حاوی هورمون زنانه

16- استفاده از افشرده رازیانه (3 تا 8 قطره در آب بعد از غذا این ماده هم ماده قوی است برای جلو گیری ازشهوت)

14- انجام کار های فکری


  مواد افزاینده شهوت: افرادی که مجرد هستند بعد از استفاده از این مواد حتما از مواد کاهنده شهوت استفاده کنند.

1- زنجبیل

2- ماهی

3- مربای شقاقل

4- عسل

5- دم کرده بهارنارنج

6- پیازچه

7- گوشت حیوان نر

8- شیر کامل

9- ماهی

10- فلفل سیاه به مقدار کم

11- بیخته عسل و زنجبیل

12- میگو

13- موز

14- جوانه گندم

15- پسته

16- شلغم پته شده در شیر

17- ثعلب

18- کاهو

19- سیر (بعد از خوردن سیر چند دانه هل بخورید تا بوی آن گرفته شود)

20- دیدن مناظر شهوت انگیز

21- کباب بره هفته ای سه نوبت

22- رفتن به کنار دریا و غلطیدن در ماسه ها

23- خاویار

24- فلفل سبز به مقدار کم

25- توت

26- قهوه

27- زیر کرسی خوابیدن

28- زعفران

29- جگر

نکته : لازم به ذکر است که بعد از خوردن مواد شهوت زا اگر مجرد هستید حتما از مواد کاهنده شهوت استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید

نکته : در خوردن مواد کاهنده شهوت زیاده روی نشود خوردن زیاد این مواد باعث می شود که شما از آن طرف پشت بام بیفتید و خصوصیات زنانه را هر چه بیشتر درخود نمایان سازید یا دچار مصمومیت گردید  در ضمن این مواد در آقایان موثر است نه خانمها.